Systemy kominowe |
|
Systemy kominoweSystemy kominowe występują w kilku rodzajach. Jednym z nich są jednościenne systemy kominowe np. z blachy kwasoodpornej, które służą do zmniejszania przekrojów kominów i pozwalają dopasować je do nowoczesnych niskotemperaturowych palenisk na olej lub na gaz. Rury wsadowe cienkościenne dzięki temu, że się szybko nagrzewają dają gwarancję dużej rozciągliwości. Dzięki temu można uniknąć tworzenia się skroplin w fazie rozruchu palenisk. Tego rodzaju systemy kominowe pozwalają także na zminimalizowanie strat ciepła przy wyłączeniu paleniska. Można dzięki temu zaoszczędzić paliwo i obniżyć niekorzystny wpływ na środowisko, jaki zawsze palenisko będzie wywierać. Z kolei jednościenne systemy kominowe z blachy żaroodpornej służą do odprowadzania spalin z panisk, które opalane są przy pomocy paliw stałych. Systemy te składają się z gładkościennych rur oraz części, do których formowania używa się wysokostopowej stali szlachetnej. Stal ta jest odporna na korozję międzykrystaliczną i ma grubość 1mm. Cały system także powoduje zaoszczędzenie paliwa i obniża niekorzystny wpływ paleniska na środowisko naturalne. Systemy kominowe dwuścienne z blachy kwasoodpornej buduje się z wysokowęglowej stali szlachetnej z mineralną izolacją cieplną. Dwuścienne systemy kominowe stosuje się przede wszystkim w budownictwie mieszkaniowym i przemysłowym oraz przy wolnostojących instalacjach kominowych. Natomiast dwuścienne systemy kominowe z blachy żaroodpornej zbudowane są z wysokowęglowej stali szlachetnej z wielowarstwową izolacją cieplną. Ma ona podwyższoną wytrzymałość na temperaturę - wytrzymuje nawet do 1100 st. C. Dzięki zastosowaniu w systemie 60-minutowej próby na pożar sadzy nadaje się on do wykorzystania w budownictwie mieszkaniowym i przemysłowym, wewnątrz i na zewnątrz instalacji budowlanych oraz w wolnostojących instalacjach kominowych. Jednościenne systemy kominowe dla kotłów kondensacyjnych to nowoczesne rozwiązania, które służą do odprowadzania spalin z palenisk, które pracują w mokrym trybie pracy jeśli temperatura spalin jest niższa niż 200 st. C. Zastosowane są tu uszczelki silikonowe, które umieszczone są na zewnątrz końcowej bosej części rury. Uzyskać można w ten sposób bardzo dobrą zarówno gazoszczelność jak i wodoszczelność. Źródło:www.wobex.com.pl |